onsdag 11 februari 2009

Essie har inte bara tagit njure idag utan också tränat vanlig lydnad. Bettan, Ella, Essie, Ludde och jag var ute vid Hk på morgonen. Först gick vi en promenad o sen tränade vi. Rutan gick kanon idag. Essie satte sej på handtecken efter hoppet o sen fick hon bollen från min vänsterhand, efter några repetioner satte hon sej på "sitt" bara, fick belöning med boll sen slutade vi med det momentet. Du vet vad jag menar Ingela. Jag tror hon behöver bollen i många moment. I högersvängarna däremot använder jag godis då hon ska vara lugn o koncentrerad för att lära nytt. Tränade även idag inkallning m ställande, tar nog sin tid att lära in men det går framåt. Har även duschat båda hundarna idag så nu sover de gott efter dusch, föning o kloklippning. Vi ses!

3 kommentarer:

  1. Hon är ju för söt lilla Essan! Att hon tordes ta påsen. Garva stjäl bara när hon vet att jag är totalt utom synhåll :)
    Hörs / Helen

    SvaraRadera
  2. Förstår precis vad du menar!! Vad bra att rutan lossnade. Och att hoppet med lossnade. Bra jobbat! Kram

    SvaraRadera
  3. Kram o ett smil till Essan, den förslagna lilla tjuven!! =) =)
    Idag fick Taitai "stjäla" godisar jag gömt i knät på de gamla. Det blev mkt skratt när Tt buffade o knuffade sig fram till godiset... Det var så otroligt KUL att se Tt gå in i en tydlig roll där inne o väl ute igen sprang hon omkring o tokade sig, vilt skällande med en boll som vanligt.. =)
    Kram/Eva

    SvaraRadera