måndag 9 februari 2009

Igår var Essan o jag på kurs hos Ingela Karlsson. Essie gillar inte när det är blött så det var ingen bra dag för oss.Hon ville inte lägga sig, det har vi fått tia på på tävling. Hon ville knappt springa till rutan heller, jag tyckte det var tråkigt, det blev bara pannkaka av allt kändes det som. När vi åkte hem tänkte jag att vi får lägga den här dagen bakom oss och träna under bättre förhållanden, bara positivt o inget tvång eller måsten för det funkar inte på Essie. Hon blir låg om jag försöker pressa henne o då funkar ingenting. Ikväll (måndag) har vi varit ute på klubben o tränat o det gick riktigt bra. Jag tränade ff o hö.svängar som du tipsade om Ingela, men det behövs nog 100ggr för att det ska funka, men jag har ju hela våren på mig. Även hoppet gjorde hon med glädje ikväll o läggandet. Rutan funkade skapligt o även apporteringen. Men det gäller att nöja sej då det går bra o inte "bara" köra en gång till. Till sist, jag tror det finns hopp, det gäller bara att hitta rätt knapp för varje hund. Just det, vi tränade även inkallning med ställande o jag tror det börjar lossna. Ha en bra fortsatt vecka o träna på!
PS. att ha en blogg som man "måste" uppdatera är verkligen motiverande för att träna som du sa Sandra. DS

2 kommentarer:

  1. Det var kul att se Essie och matte idag. Bägge i högform!
    Helen

    SvaraRadera
  2. Vad skönt det gick bättre i dag! Men i hade en del fina saker i går med! Du ska vara rättvis mot dig själv. Vi hoppaps på bättre underlag för Essi nästa gång!

    SvaraRadera