lördag 14 februari 2009

Underbar lördag
Igår lördag var jag o Eva ute på hk o tränade. Först gick vi en sväng, det var så skönt. Jag har inte tränat platsliggning med Essie på länge pga att hon tog bort livmodern i dec. o då ville jag inte att hon skulle ligga o bli kall. Igår var det ju ganska kallt men jag tog fällen jag har i bilen, sen låg hon plats på den. Vi tränade även apportering, inkallning m ställande, hopp o högersvängar. Inkallning m ställande tränar jag genom att sätta Essie, gå ifrån henne, vända mej om, ropa tex "kom då" (inte "hit" som vid inkallning), när hon springer mot mej sträcka upp hö. arm säga stå sen kasta bollen bakom henne. Ibland kastar jag bollen från vä. hand så hon inte ska vänja sig vid att se bollen i handen som kommmer upp. Dock belönar jag alltid m bollen. Idag blir det ev. träning på fm. sen ska vi ut till mina svärföräldrars stuga. Den ligger på en ö så det blir spring på isen o efter det är Essie slutkörd. Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Hejsan ..
    Surfade runt och såg du har ju en söt liten pudel !!!!
    Jag har 2st ..
    Tassa gärna in på min sida ..
    Mvh jenny

    SvaraRadera